For you, I'd wait 'til kingdom come, until my day, my day is done.

"Ibland klarar man inte av att leva upp till människors ideal eller föreställningar, ja vet inte om det ska betraktas som ett oundvikligt snedsteg, ett grovt nederlag, eller bara ett misstag. Kanske är man inte människa nog bara. Så anser jag att det känns i alla fall, som att man inte räcker till.

Det mest ironiska i situationen är att hur många gånger man än sagt tydligt och klart till personen ifråga att det bara är en fråga om tid tills du inser att jag inte räcker fram, att jag inte kan leva upp tll den utopiska skruvade bilden du på något skumt sätt lyckats måla upp av mig. Att jag inte är människa nog för dig.

Saken är den att alla dessa gånger man förebrående varnat för sin egen omöjlighet så har man lika många gånger blivit bortviftad, ignorerad och budskapet har aldrig gått in, förräns nu. Då allt faller tillbaka på en själv. Jag varnade dig, så mycket, försökte säga att det inte är värt det men fick bara lovord tillbaka. Önskar inget hellre än att jag skulle kunna nå upp till den piedestal du satt mig på...i din fantasi.

Förlåt , jag är helt enkelt inte människa nog."


Kommentarer
Postat av: Felicia

Är det du som skrivt det här? Väldigt bra skrivet iaf! Och jag måste säga att jag förstår precis vad du menar. Det känns som att alla förväntar sig så mycket av en och när man inte lyckas uppnå deras förväntingar så vänder de ryggen mot en och tycker att man svikit de! Men allt man har gjort är att försöka och vi är bara mänskliga och gör misstag allihopa, allt man kan göra är att försöka rätta till sitt snedsteg. Men trots allt så ser folk på en som att man ska klara allt det omöjliga och när man väl inte gör det, vänder de ryggen till en och går därifrån!



<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback