The Future that almost wasn't?

Jag tänker vara ärlig.  Jag är så jäkla rädd. Så sjukt in i bombens rädd för framtiden. För att tappa kontakten med några av de finaste personerna jag någonsin träffat. För att inte träffa några ens i närheten av att vara lik mig. För att gymnasiet blir hemskt och går så snabbt att jag inte hinner fatta att det är över, att jag blivit vuxen utan att riktigt inse det själv. För att någonstans i ett annat land , långt borta från allt inse att jag tappat bort mig i en värld full av ansikten utan betydelse.
Jag har då blivit en människa utan betydelse,hopp eller framtidsdrömmar. För då är det för sent , även för drömmar.

Det är min största rädsla och det värsta av allt är att jag är rädd att det är precis så här det kommer sluta, tankar från en evig pessimist må så vara, men rädslan för framtiden, kan ibland vara lättare att tackla än själva besvikelsen efter en positiv dröm som aldrig slog in. 


Kommentarer
Postat av: Fredrik jonsson

de var jätte tråkigt att höra :( :( Men, var inte rädd!! De kanske låter som en jätte härlig och bra idé att planera din framtid nu. men så är de inte !! Om du planerar in nått nu, och sen inte kan förvärkla drömmen så kommer du bara bli väldigt besviken. vad som helst kan hända, och allt kan ändras i ditt liv, så du måste ta andra vägar. och så blir inte ditt liv som du hade tänkt de ändå. du kanske planerar att du ska bli supermodell i framtiden ( vilket du bör sattsa på eftersom att du är så snygg ) men så kanske nått händer, du blir skadad, typ bränd eller nått kanske. eller vi säger att ni flyttar till något land där du inte har någon chans eller nått sånt. nämen du måste tänka lite på att även fast du planerar en sak, ha inte för förstora förhoppningar.. Allt kommer aldrig bli som du har tänkt dig. så du behöver inte vara rädd gumman, du kommer lyckas bra i liver, de är jag övertygad om! du kansek inte blir supermodell, men säkert nått bra ändå :) ta dagarna som dom kommer ! ;)

2007-08-30 @ 19:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback